Κυριακή 10 Μαΐου 2020



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΑ!

10 ΜΑΪΟΥ 2020

Η Γιορτή της Μητέρας είναι αφιερωμένη στη μητέρα και τη μητρότητα και έχει τις ρίζες της στην Αρχαία Ελλάδα όπου κάθε Άνοιξη λατρευόταν η μητέρα όλων των Θεών και των ανθρώπων, η Γαία.
Καθιερώθηκε καθιερώθηκε τον 20ο αιώνα, έπειτα από πρωτοβουλία της Αμερικανίδας Ann Maria Reeves η οποία προκειμένου να τιμήσει τη μητέρα της, ξεκίνησε το 1907 στις ΗΠΑ ένα κίνημα, με στόχο να την καθιερώσει επίσημη γιορτή. 
Στην Ελλάδα, η γιορτή της Μητέρας καθιερώθηκε το 1929 και συνδέθηκε αρχικά με τη γιορτή της Υπαπαντής στις 2 Φεβρουαρίου. Από τη δεκαετία του ’60 και έπειτα, ακολουθώντας το παράδειγμα των ΗΠΑ, ο εορτασμός της πραγματοποιείται κάθε χρόνο τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου.


Γιώργος Ιακωβίδης " Η φροντίδα της μάνας"1886

 Μάνα, μητέρα, μανούλα, μαμά,όπως κι αν το πει κανείς,
 όποια λέξη κι αν διαλέξει,το ίδιο θ' ακουστεί γλυκά,
σαν μελωδία, σαν τραγούδι, 
σαν χάδι απαλό,
σαν νεράκι δροσερό!





Σήμερα στη γιορτούλα σου, λουλούδια σου χαρίζω,
χαίρομαι όταν χαίρεσαι κι όταν πονάς δακρύζω.
Είσαι το λιμανάκι μου, είσαι η συντροφιά μου,
να’ σαι γερή και δυνατή, μανούλα μου γλυκιά μου.
Νιώθω πως όταν μου γελάς, σε πούπουλα πως μ’ έχεις
μανούλα μου σ’ ευχαριστώ που τόσο με προσέχεις.
Το όνομά σου το γλυκό, μες στη καρδιά κρυμμένο
και με κορδέλα ολόχρυση το έχω τυλιγμένο…!!!!









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου